Coraz częściej można się spotkać z określeniem, że kiedyś rzeczy były lepsze gatunkowo, bardziej odporne na zużycie czy wydajniejsze. Teraz, żeby coś służyło nam dłużej niż zapisane jest w gwarancji trzeba wspomagać, zabezpieczać i wzmacniać.

Lakiernicy i blacharze zgodnie twierdzą, że nowsze samochody mają cieńsze blachy i gorszej jakości, mniej wytrzymały na warunki atmosferyczne lakier.

Dlatego decydując się na skorzystanie z usług myjni samochodowej dobrze jest wiedzieć jakiego rodzaju sprzęt i środki chemiczne będą odpowiadały za oczyszczenie, umycie i wywoskowanie naszego samochodu.

Wbrew panującym opinią częste mycie auta pielęgnuje lakier, a nie przyczynia się do jego uszkodzenia. Optymalnie przynajmniej raz w tygodniu samochód powinien być myty i w zależności od tej częstotliwości także woskowany po 5-6 myciu. Zawsze jednak trzeba zachować pewne zasady, które pomagają uniknąć porysowania i przyczynią się faktycznie do wzmocnienia lakieru.

Obecnie na rynku najbardziej popularne są ciśnieniowe myjnie bezdotykowe, samoobsługowe.

Ile jednak kierowców, tyle opinii o ich skuteczności, a zarazem szkodliwości.

Myjnie samoobsługowe ciśnieniowe

Plusem jest dostępność, szybkość wykonanej usługi i niewielki koszt do poniesienia, ale minusem jest jednak dość agresywne oddziaływanie na zewnętrzną powłokę lakieru. Pomimo dokładnego spryskania samochodu wodą pod ciśnieniem nie ma pewności, że np.: zaschnięte błoto zostało w całości usunięte i czy drobinki piasku podczas pracy szczotek nie będą uszkadzały lakieru. Dlatego są myjnie, w których jako drugą fazę samego wstępnego oczyszczenia stosuje się specjalną, neutralną dla lakieru pianę, która ma za zadanie zmiękczyć zanieczyszczenia i stworzyć odpowiedni poślizg dla myjek, których praca rozpocznie się podczas mycia docelowego. Dzięki dokładnemu myciu wstępnemu można użyć mniej inwazyjnych środków chemicznych w myciu zasadniczym, ponieważ trzeba pamiętać, że środki te oddziaływują również na części plastykowe czy chromowane samochodu. Zamiana również w części standardowych myjek z włosiem, na specjalne myjki gąbkowe ma również wpływ na brak uszkodzeń powłoki lakierniczej.

Myjka parowa

Jeśli chcemy zdecydować się na mycie samochodu przy użyciu myjki parowej, to powinniśmy zwrócić uwagę na poziom zabrudzenia auta, Jeśli jest on tylko zakurzony i nie ma śladów zaschniętych zanieczyszczeń to taki sposób będzie odpowiedni. Mycie pojazdu przy użyciu myjki parowej odbywa się przy pomocy suchej pary pod wysokim ciśnieniem. Niewątpliwymi plusami tego typu mycia jest oszczędność wody, ekologiczność oraz mobilność, ponieważ takie mycie samochodu możemy sobie również zamówić pod domem. Myjnia parowa nadaje się zarówno do czyszczenia nadwozia, jak również kół, kołpaków, felg aluminiowych, a także trudno dostępnych miejsc, takich jak progi, uszczelki, zawiasy. Parą umyć można również silnik, gdyż sucha para nie jest w stanie uszkodzić układów elektronicznych